Dinsdag 22-05-2018 zon 16-24°

Vertrek Valras-Plage 43784 km

Aankomst L’Estartit 43989 km

Gereden 205 km

We waren rond 8 uur wakker; eerst naar de bakker voor baguette en deux croissants! Lekker thee gedronken en genoten van de croissants van de bakker; niet dat die van ons zelf niet lekker zijn hoor….., maar we hebben er niet genoeg voor al die weken bij ons! Even wezen betalen; we zaten nog in de computer…..sinds 2006! Ik vertelde de receptioniste over onze ervaringen toen op Lou Village en bij de rekening kreeg ik een folder (voor diegenen die een mobil-home willen huren wellicht) en vier ansichtkaarten uit de oude doos; nostalgie zei ze erbij. Nadat we afscheid hadden genomen van mede camperaars, waar we gisteren mee hadden geborreld hedden, reden we rond elf uur van de camping. We reden de N weg via Beziers, Narbonne en dwars door Perpignan heen; na het centrum hebben we op een parkeerplaats van een Doe het zelf zaak lekker gegeten. Daarna verder richting Le Boulou, Le Perthus en La Jonquera. Een prachtige route, de NII (die tot ver in Spanje terug te vinden is) onderlangs de Autopista 7  tot aan Figueras. Daar gingen we richting l”Estartit via verschillende provinciale wegen. In alle dorpen en op alle viaducten was de verzelfstandiging van Cataluña duidelijk zichtbaar met vlaggen, gele vlaggen, grote strikken op de weg  e.d. Vlakbij de eindbestemming was een Lidl; die lag op nog geen 500 m van de camping; altijd handig! Ingeschreven en we mochten een plaatsje uitzoeken. We kozen een mooie hoekplaats, schuin naast het sanitair. Er stonden veel Hollanders op de camping, die er vanaf maart tot juli een vaste plek hadden. Eerst beangstigde dit ons een beetje, maar het viel erg mee. Wijnand en Coby (fam. van Any)  hadden ook op deze camping gestaan; schuin tegenover ons. Later toen we contact via Whatsapp hadden, moesten we de groeten nog doen aan de oude buren, die schuin achter ons stonden. Zij waren blij iets over ze te horen. Na de thee zijn we nog even richting het strand gelopen; het was wel erg donker geworden, maar de voorspelling was dat er geen regen zou komen…. Het was niet echt ver en er was een winkeltje, waar ze mooie kaarten verkochten voor de meiden en onderweg was nog een mooie supermarkt, waar Heleen een zak Jumbo gemengde drop kon kopen!! Het bleef droog en de zon kwam terug en ’s avonds hebben we de Beef Chimichurrie uit de vriezer opgewarmd met een gebakken eitje; lekker hoor.

Woensdag 23 mei 2018 zon 18-26°

Rustdag in l’Estartit

Na het ontbijt met weer “eigen” croissants zijn we met de fiets boodschappen gaan doen bij de Lidl; die was echt dichtbij! Daarna koffie gedronken en gegeten. Lekker even wat gelezen en na de thee met de fiets naar l’Estartit gereden; het strand was al best druk en de boulevard ook. Die kon je helemaal uitrijden tot voorbij de haven; hier had je een mooi uitzicht op de Cap de la Barra en de Illes Medes, rotsen in de zee; de een groter dan de andere. Op de terugweg zag Heleen nog een leuk winkeltje; daar is ze even in geweest en terug op de camping zei ze, dat ze er wel een leuk shirtje had gezien….. dus dan weet je het wel. Na de koffie even terug naar die winkel en dat shirtje en nog een die ook zo leuk was gekocht. Terug bij de camper lekker wat gedronken en ’s avonds spiesjes, hamburger, frites en salade gegeten. Op de camping was betaald internet, maar omdat we tot nu toe geen internet of erg duur internet hadden gehad, maar even 2 uur “gekocht” voor €3 om ons verslag van week 2 op de website te zetten. Gelijk maar t/m vandaag gedaan dus; foto’s van week drie komen i.p zondag a.s. weer. Morgen gaan we verder richting Sitges, net voorbij Barcelona. Daar gaan we deze keer niet heen, want we hebben Barcelona nu wel genoeg gezien.

Donderdag 24-05-2018 zon 18-29°

Vertrek L’Estartit 43989 km

Aankomst Sitges 44191 km

Gereden 202 km

We hadden heerlijk geslapen en waren rond half negen wakker. Na de thee hebben we rustig aan opgeruimd en hebben we nog heerlijk gedoucht. Heerlijke douches, prima temperatuurregeling en geen drukknop!! Na het douchen hebben we alles opgeruimd en ben ik gaan betalen, terwijl Heleen lekker koffie zette. Na de koffie reden we rond kwart voor elf weg. De route vandaag ging via de GI 642 richting Gerona, door een aantal tunnels en daarna via de NII en de C35, die grotendeels langs de tolweg ligt, richting Barcelona. We reden door prachtige streken met bos en mooie vergezichten. Ook zagen we onderweg regelmatig stoeltjes langs de weg met jongedames erop. Hadden zeker de bus gemist en wachtten op vervoer……..wat zouden ze er anders moeten doen in die hitte? Onderweg bij een rotonde zagen we een Lidl, waar we goed konden parkeren. Eerst even een stokbrood gehaald voor Heleen; ik had nog bruin brood van gisteren. En ook een heerlijke verse Quatro Queso pizza voor in de oven vanavond. Nadat we heerlijk hadden gegeten, zijn we verder gereden. Het werd steeds drukker in de buurt van Barcelona, maar wij reden er met een ruime boog omheen en kwamen richting het vliegveld weer op de C31 richting Sitges/Villenova i la Geltru, waar we in 2016 hadden gestaan. Deze weg loopt langs de rotskust, met prachtige vergezichten over zee, voordat je dan in de buurt van Sitges aankomt. We werden ook om Sitges heen gestuurd, zodat we niet door het centrum hoefden en kwamen via de westkant naar Sitges gereden. De camping stond prima aangegeven en alleen de oprit al was veelbelovend. We meldden ons aan en mochten een plaats zoeken op de verharde plekken onder de hoge naaldbomen. We reden de camping op en zagen al snel een ruime plaats; dat waren ze overigens allemaal wel, alleen werd er nog niet echt rekening gehouden met vaste plekken. We zetten de camper neer, dronken thee en zijn later nog even een stukje richting het centrum gelopen om te kijken hoe we het beste konden fietsen. Er zou nl een pad zijn, dat rustiger was qua verkeer. We liepen eerst de gewone route via de rotonde, die was best te doen. Er waren fietsstroken langs de weg en verderop fietspaden. Terug liepen we toen via het andere weggetje, langs de golfbaan. Daar stond ook onze toekomstige auto!! Aanvankelijk zag dit er wel goed uit, maar bij het viaduct eindigde het in een steil, zandpaadje met veel stenen. Lopend ging dit nog wel, maar met de fiets zagen we het niet zitten. Terug op de camping de verse pizza gemaakt; die was inderdaad heerlijk en dus voor herhaling vatbaar. ’s Avonds nog een Maria Wern gekeken, wat een hele mooie serie is trouwens. We blijven hier waarschijnlijk tot zondag; dan gaan we verder richting Valencia.

Vrijdag 25-05-2018 zon 18-29°

’s Morgens rustig aan gedaan (doen we eigenlijk altijd wel), ontbijtje, een wasje, kopje koffie en lekker lezen. O, ja, ook de saus voor de spaghetti gemaakt voor vanavond. Alles natuurlijk lekker op de kookplaat buiten onder de luifel! Na de lunch  en de thee zijn we naar Sitges gefietst. Eerst helemaal naar het beginpunt bij de golfbaan. Het was een prachtige brede boulevard met dito huizen erlangs. Het waaide flink uit zee en maar weinig mensen waagden zich in de zee. Wel veel surfers natuurlijk. Veel strandtentjes en de gebruikelijke “donkere, Afrikaanse medemensen”  met leer, tasjes, zonnebrillen e.d. die alles hadden uitgestald op de boulevard op de gebruikelijke kleedjes en zelf lekker onder de boom in de schaduw lagen. Het centrum was erg gezellig en druk. Aan het eind van de boulevard was de Cathedrale, gebouwd op een rots dichtbij de zee. Een lange trap voerde naar de kerk en er was een bruidspaar voor de foto’s; uitkijken voor het hoog opspattende zeewater dus! Wij fietsen verder en wilden nog even door de smalle straatjes natuurlijk. Dat was voetgangerszone, dus hebben we gelopen met de fiets aan de hand. Een gezellig stadje, met leuke winkeltjes en waar Sitges om bekend staat, veel stelletjes van dezelfde sexe….jong, maar vooral ook bruin, bejaard en opvallend. Nog even naar de Mercadona gezocht en gevonden; aan het eind van de lange weg langs de spoorlijn. We zijn er even doorheen gelopen, zodat we alvast weten waar we morgen moeten zoeken. De terugweg konden we inderdaad die lange weg volgen en kwamen we bij de rotonde bij de camping uit. Eerst even koffie gedronken en de was opgevouwen; die was wel droog ja met deze temperatuur en dat windje. Aan het eind van de middag staan we al redelijk uit de zon en moet je dus je stoel regelmatig verplaatsen om met je drankje in de zon te zitten. Voor het eten hebben we binnen de tafel gedekt; het eten koelt buiten snel af en we hebben binnen ook een prima tafel! Even de spaghetti gekookt en de saus opgewarmd; het smaakte weer prima! De andere helft van de saus vriezen we weer in voor een volgende keer.

Zaterdag 26-05-2018 bewolkt/zon 19-26°

Het begon vanochtend bewolkt, maar rond een uur of half elf was de zon er weer volop. We hebben hier op de camping gratis internet, wat het ook nog eens goed doet ook, dus vanochtend het weekverslag maar vast gemaakt. De foto’s uitgezocht en verkleind voor op de website. Even een stokbroodje gehaald op de camping, want we gaan na de middag boodschappen doen bij de Mercadona in de stad. Ja, deze Mercadona ligt middenin de stad! Heleen ligt nog heerlijk te lezen op haar Queensbed, dat bevalt nog steeds erg goed. Wat ook erg goed bevalt, zijn onze nieuwe elektrische vouwfietsen! Zo uitgeklapt en ook weer zo opgeruimd; eentje onderin de “garage” en een naast het bed tijdens het rijden. Zo meteen de camper even opruimen en daarna eten. Na de thee gaan we boodschappen doen en aan het eind van de middag fietsen we nog even naar Sitges, want zoals we al eerder hebben ervaren, de winkels gaan hier echt dicht tot een uur of vijf. We eten Kantonese kip vandaag! Altijd weer lekker! Morgen rijden we weer verder; naar Benicarlo naar camping Alegria del Mar.