Week 3

Vertrek  La Manga 35926 km

Aankomst Bolnuevo Playa 36005 km

Gereden 79 km

We werden wakker rond haf negen; de zon was er al, maar het was nog erg fris. Rustig ontbeten, alles opgeruimd en zo reden we rond kwart over 10 van Fort Oranje. We gaan naar de camping in Bolnuevo/Mazarron; een camping bij een dorpje en aan het strand. We volgen eerst de snelweg richting Cartagena en voorbij Cartagena gaan we verder via de RM 332. Een prachtige route door een bergachtige omgeving. Vooral het laatste stuk was prachtig; wel zie je overal die plastic kassen, dat stoort soms wel een beetje. Bij een benzinepomp onderweg haalden we weer even een lekker kopje Nespresso . Via de regionale weg reden we uiteindelijk richting Puerto de Mazarron en Bolnuevo Playa. De camping lag bij de ingang naar het dorpje en we mochten een plaatsje zoeken. Er waren nog plaatsen genoeg, maar de camping stond best vol. Na even rondkijken kozen we voor een plaatsje achter de hoofdweg, maar met uitzicht op de zee. We zetten de camper zo neer, dat de zon later op de voorkant kwam. De luifel kon heerlijk uitgezet worden en de stoelen konden er zo konden we heerlijk in de schaduw lunchen. Hierna eerst heerlijk even gelezen en genoten van de zon; na de thee via de boulevard, die je kon bereiken via de uitgang van de camping. Even een stukje het dorp in en dan gelijk de boulevard op. De terrasjes zaten vol met eters; het was zondag en dan gaan de meeste Spanjaarden uit eten. De zee was nog best onrustig door de stevige wind. Aan het eind van de boulevard was een grote parkeerplaats met door de winderosie aangetaste bergen. Mooie formaties waren het wel! Je mocht op dat parkeerterrein ook met campers overnachten; er stonden er een stuk of 5. Wij staan toch liever op een camperplaats of camping met faciliteiten. We zijn door het dorp terug gelopen naar de camping; bij de Spar, wilde de eigenaar het rolluik al dichtdoen, maar toen ik hem vroeg of hij enveloppen had, pakte hij die toch nog even voor ons! Goede service dus! Heleen wilde nog een brief naar huis sturen en had nu dus ook enveloppen. Heerlijk in het zonnetje gezeten en later lekker frites, salade en hamburger/spiesjes gegeten. We hebben sinds een paar dagen alleen Astra 1 met BVN en na het Journaal en het uitgebreide weer keken we verder naar Follow the Money. Het werd erg spannend en we kijken uit naar de volgende (laatste) twee afleveringen. Morgen blijven we nog lekker hier.

Maandag 01-05-2017

Rustdag in Bolnuevo Playa

Dag van de arbeid, dus lekker uitgeslapen en nog wat “klusjes” gedaan; bed verschonen en de dekbedovertrekken/slopen wassen. Even wat lijntjes opgehangen tussen de luifel en het frame van de schaduwgordijnen, die ’s zomers over de plaatsen getrokken kunne worden voor de nodige schaduw. Na de middag de fietsen eraf gehaald en naar Puerto de Mazarron gereden via de kust weg. Overal zag je door de straatjes de zee. Mooie huizen langs het strand en appartement complexen aan de andere kant van de weg. Het was heerlijk weer; zon en een heerlijk windje. Na het haventje zijn we omgedraaid en terug gefietst naar de camping. Nu eerst via wat weggetjes achter de boulevard; veel appartementen met natuurlijk Engelsen. Terug op de camping, hebben we koffie gedronken en daarna zijn we nog even de boulevard uitgelopen, nu vanaf het hek bij het strand. Meer huisjes langs het strand waren nu bezet; soms met hele families en een tafel vol drankflessen! Aan het eind van de boulevard hebben we heerlijk in het zonnetje op een bank gezeten; gewoon genieten! Op de terugweg kwamen we onze Engelse overburen tegen en hebben daar even mee gesproken. Natuurlijk kwamen zij ook uit het onderwijs, waren ze ook gestopt en hebben zij dezelfde problemen ervaren als wij in Nederland. ’s Avonds lekker pannenkoeken nog steeds buiten opgegeten. Daarna ging de zon achter de bergen en werd het snel koeler. Koffie dronken we dus binnen en we hebben de laatste twee afleveringen van de serie gekeken. Er zal wel geen seizoen 3 komen, denken we; veel van de spraakmakende hoofdpersonen zijn gedood. Morgen gaan we verder richting Vera.

Dinsdag 02-05-2017

Vertrek Bolnuevo Playa 36005 km

Aankomst Palomares 36116 km

Gereden 111 km

Nadat we vanmorgen opgeruimd hadden, reden we naar de Lidl in Puerte de Mazarron. De camper kon er goed staan en het was een erg ruime, nieuwe supermarkt. We waren snel klaar en zijn daarna via de RM332 verder gereden. Wederom een prachtige route door de bergen achter de kustlijn, met soms uitzichten op de zee. Een stukje Autovia tot  Aguilas en daarna weer via de regionale weg richting Vera. Bij een grote kwekerij hebben we lekker even koffie gezet; de TomTom stuurde ons daarna het binnenland in; via smalle weggetjes kwamen we uiteindelijk bij een hek terecht en daarna was de afstand tot de camperplaats weer dubbel zo ver. We kozen ervoor naar een CC camping in Palomares te rijden en daar te gaan staan. Er was ruimte genoeg op de camping en we kozen een plaatsje met schaduw en zon. Eerst hebben we toen gegeten en daarna zijn we naar het strand en het dorpje gelopen; daar was niet veel te beleven, maar het was een heerlijke wandeling. Prachtige cactussen en bloemen! Er waaide nog een fris windje op de camping; na een biertje en een wijntje hebben we de kip-kerrie opgewarmd en er rijst bij gekookt. Het was een heerlijke maaltijd; voor herhaling vatbaar. We aten al wel binnen, omdat et buiten niet echt lekker was; het windje werd frisser en de zon zakte achter de bomen weg. Na de vaat heb ik de neus van de camper even gewassen; die zag er niet uit door het stof en de regen die we onderweg gehad hadden. Morgen gaan we verder richting Cabo de Gata, een natuurpark vlakbij Almeria. De route alvast in de TomTom gezet, maar we houden de kaart er wel bij! Even dit verslag bijgewerkt vanaf zondag; eigenlijk moet je dit elke dag doen, dan is het makkelijker. We kijken nog wat tv en daarna naar Dicte seizoen 3.

Woensdag 03-05-2017

Vertrek Palomares 36116 km

Aankomst Balerma 36296 km

Gereden 180 km

Vanmorgen was er nog even wat te zien op de camping; bij een Fransman schoot de caravan van de trekhaak op de schuine oprit van de camping. Waarschijnlijk zat ook zijn extra remkabel niet vast, want hij reed zo’n 15 m achteruit voordat hij tegen een plantenbak met palmboom tot stilstand kwam. Dat gaf een flinke klap; de palmboom knikte de achterkant, de ruit lag eruit en nadat de caravan weer naar voren was getrokken, gebeurde het nog een keer. Zal wel einde vakantie geweest zijn. Wij reden rond kwart over tien weg en stopten bij de Consum supermarkt in het dorpje om een brood te halen. We volgden daarna de kustweg richting Carboneras; een prachtige route. Na Carboneras ging het naar boven; naar de pas van het natuurpark Cabo de Gata. Voor de klim dronken we nog een vers gezet kopje koffie op een parkeerplaats bij een kwekerij van o.a. palmbomen. Er kwam daar een groep Belgen met de fiets naar beneden; later zagen we hoe ze van de andere kant omhoog waren gekomen! Respect! De pas was prachtig; uitzichten op de zee, de haarspeldbochten en in de verte ook de plastic kassen. We zouden naar de camperplaats Cabo de Gata gaan, maar toen we erheen reden, hadden we al een vermoeden, dat dat niet ging gebeuren. Waar je ook keek, je zag alleen maar plastic kassen glinsteren. En inderdaad, de camperplaats lag in de palle zon, in het stof tussen de plastic kassen. Niets voor ons dus. Toen naar camping Cabo de Gato gereden; die lag aan het eind van een weg, ja je raadt het al, tussen de plastic kassen. We hebben op de parkeerplaats maar even gegeten en hebben toen besloten naar de camping Mar Azul in Balerma te rijden, die op internet voorgesteld was door een Duitse camperaar, Hartmut Conrad, die filmpjes van campings en camperplaatsen op Youtube zet. Best leuk, maar na de eerste het geluid maar uitzetten, want hij hoort zichzelf nogal graag praten. https://www.haco-video.de/  of https://www.youtube.com/c/HartmutConrad De camping was inderdaad prima; mooie plaatsen, toiletgebouw, douches etc. inderdaad echt in orde! Achter de camping zijn ook wel kassen, maar daar zie je op de camping weinig van. Het dorp is op 1,5 km; daar gaan we morgen wel even heen. Vanavond ovenfrites, hamburger, spiesjes en verse salade gegeten. Heleen heeft ook alvast een fruitsalade klaargemaakt. Er is snel gratis wifi op alle plaatsen en zodoende kon het verslag van week 1 en 2 eindelijk online! Ook het verslag van vandaag gemaakt en later op BVN gekeken naar de documentaire “Het spoor van Auschwitz” gekeken. Later ook nog naar Dicte seizoen 3.

Donderdag 04-05-2017

Rustdag in Balerma

Vanmorgen werden we rond half negen wakker; de zon scheen al lekker op de camper en het werd snel warmer. De deur kon direct open; het waaide wel een beetje, maar dat was juist wel lekker. Any is vandaag jarig, dus die hebben we eerst even gebeld; 85 jaar al weer. Na de koffie halen we de fietsen van de camper en rijden we naar het dorpje. We fietsen de boulevard uit; er lopen wat mensen, maar de appartementen langs de boulevard zien er verwaarloosd uit. Op de terugweg gaan we even langs de Consum supermarkt en doen vast wat boodschappen. Dan hoefden we vanmiddag niet zo veel meer mee te nemen in d fietstassen (van Heleen). Terug op de camping drinken we eerst nog een kopje koffie, voordat we een uurtje later brood eten. Heerlijk onder de luifel; de temperatuur is inmiddels gestegen naar zo’n 26 graden. Daarna heerlijk wat gelezen en in de zon gezeten en thee gedronken! Later weer even naar de Consum supermarkt gegaan voor de rest van de boodschappen; we eten vanavond lekker pizza uit eigen oven. Morgen maken we verse lasagne. Na het opruimen van de boodschappen lopen we nog even de boulevard een stuk uit. Alleen wat vissers zijn aan het strand te zien. Het water is ook nog wel erg fris. De pizza smaakte prima. ’s Avonds keken we naar de Dodenherdenking en op BVN  Voor Joden verboden. En later nog een aflevering van Dicte.

Vrijdag 05-05-2017

Ben Kennedie jarig; wasje gedaan; gedoucht; verse lasagnesaus gemaakt; fietstocht gemaakt langs de kustweg; lopend nog even fruit

gehaald; harde wind; luifel ingedraaid; buiten de lasagne in de oven; binnen gegeten; gelezen; 5 mei concert gekeken.

Zaterdag 06-05-2017

Rustdag in Balerma

Ben Groot jarig; heerlijk weer; zon; boodschappen gedaan met de fiets; gewandeld; gelezen; SVS'65 via de app gevolgd; jammer genoeg verloren ze; gezellig met andere camperaars een drankje gedaan; vis met wedges en salade gegeten; Mindfuck en De Kwis gekeken; alle foto’s tot nu toe op de tv bekeken.

Morgen gaan we verder; via een groen aangegeven route door het binnenland naar onze volgende stop Motril. (richting Malaga)