Week  1

Vertrek Spijk  33476 km

Aankomst Dourdan 33983 km

Gereden  507 km

Omdat we sinds we Frankie hebben om half acht opstaan, konden we vandaag rond half 10 vertrekken. Alleen nog even de dekbedden en de toilettassen erin en rijden maar. Het was heerlijk rustig op de weg, geen vrachtwagens. We reden dus lekker door tot de koffiestop net voor de Franse grens, waar we bij de Delifrance koffie haalden en een broodje gezond. Daarna konden we er weer tegen en reden we richting Parijs. Maar gewoon via de tol, €23,40 tot Parijs en daarna zonder tol naar Dourdan, waar we om kwart over 4 waren. Ooit zijn we daar met de jongens geweest; die hebben er toen achterin de Ford Mondeo geslapen. Een municipal met d.m.v. balken afgebakende plaatsen, waar we toen de auto met caravan aangekoppeld konden laten staan. Nu kiezen we een plaatsje aan de rand met uitzicht over het park. Na de koffie lopen we nog even naar het centrum; de komende verkiezingen waren niet over het hoofd te zien! Het was een leuk plaatsje met een overdekte markt, een kerk en een kasteel. Het ziet er allemaal erg netjes uit. De bakkerijen waren gewoon open; prachtig paasgebak! Op de terugweg komen we ook nog langs een plantenmarkt in het stadspark. Het is er gezellig druk en we lopen er wat rond; het is lekker zonnig. Eenmaal terug op de camping hebben we lekker nasi met saté gegeten en nog wat tv gekeken.

Maandag 17-04-2017

Vertrek Dourdan 33983 km

Aankomst Cognac-la-Foret 34383 km

Gereden 400 km

Rond kwart over acht waren we wakker; even naar de bakker om croissants en stokbrood te halen. De supermarkt was op 2e paasdag gewoon open natuurlijk. Om  kwart voor 10 reden we weg richting Bert en Christien. Eerst een stuk binnendoor tot in de buurt van Orleans; de route liep wat anders dan gedacht, maar halverwege kwamen we op bekend terrein; bij de rotonde bij de Lidl waar we vorig jaar ook langs gekomen waren en zo verder naar de tolweg. Dit stuk tolweg was €22,40, maar het schiet wel lekker op natuurlijk. We waren dus lekker op tijd in Cognac-la-Foret; rond een uur of drie! We hadden boodschappen meegenomen voor Bert en Christien; beschuit, Gelderse metworst, leverworst, rookworst en hagelslag; dingen die niet te koop zijn in Frankrijk. Ook had Bert een nieuwe tablet, 60 m tuinslang en Scrabble besteld en bij ons al laten leveren. Zelf hadden we boerenkool met worst meegenomen om de eerste dag te eten! Bert houdt daar erg van, dus na koffie en een drankje (met eigengemaakte bitterballen) zijn we aan de slag gegaan. Heleen schilde de aardappels en later was ik er voor het stampen. We hebben ervan gesmuld en Bert hield nog een “kliekje” over voor een andere keer! De veranda van het huis was erg mooi geworden; we hadden alleen maar de foto’s gezien. Ook de hottub hadden we nog niet gezien, maar daar was het de laatste week te koud voor! Er was teveel wind en de temperatuur ’s nachts kwam in de buurt van het nulpunt! In de erker bij de houtkachel hebben we lekker bijgepraat; de tablet geïnstalleerd en al wat op de computer gedaan; onderhoud en wat bestanden toegevoegd.

Dinsdag 18-04-2017

Rustdag in Cognac-la-Foret

Na een koude nacht, de vorstbeveiliging had zelfs de boiler laten leeglopen, waren we rond half negen wakker; ik ben in het dorp bij de supermarkt vers brood wezen halen; croissants hadden we natuurlijk bij ons; die hoefden alleen maar afgebakken te worden. Dat moet ik van Heleen maar niet meer elke keer in het verslag zetten. Trouwe lezers weten dat toch wel! We zouden om half elf ontbijten/lunchen en daarna met de aanhanger het kippenhok ophalen bij een kleine  “Ranzijn”. Terwijl Bert en ik het kippenhok in elkaar zetten, gingen Heleen en Christien nog wat boodschappen doen. We konden het kippenhok heerlijk in het zonnetje in elkaar zetten en daarna heerlijk buiten zitten , als je maar uit de wind bleef. Christien wilde twee dennetjes weg hebben aan die kant, want die hielden de zon teveel tegen in het voorjaar. Bert en ik zouden die woensdagmorgen wel even “omhalen”. We hebben heerlijk frites, kipspiesjes, bitterballen en Stragiatelle met slagroom gegeten. Natuurlijk  bij de houtkachel nog wat bijgepraat, natuurlijk met een drankje.

Woensdag  19-04-2017

Na het ontbijt om half 10, hebben Bert en ik twee “bomen” omgezaagd en met Bambie, het kleine trekkertje van Bert achterin de tuin gesleept; we zouden ’s middags zien of het meer zon opgeleverd had. Daarna zijn we naar de Cache-Cache gereden, waar Heleen nog wat hoopte te scoren. Daarna hebben we onderweg een broodje  bij de Subway gegeten, daarna naar de Action om wat boodschappen te doen en daarna langs de Vienne terug naar Aixe, naar de SuperU om boodschappen te doen. Daarna hebben we eerst genoten van de zon op het terras; het omzagen van de bomen had zin gehad! ’s Avonds lekker pizza’s gegeten; heerlijk bij de houtkachel in de erker. De volgende ochtend gaan we na het ontbijt vertrekken richting Spanje.

Donderdag 20-04-2017

Vertrek Cognac-la-Foret 34383 km

Aankomst Campsas 34677 km

Gereden 294 km

Eerst nog even een brood gehaald in het dorp; nu via het bos gelopen langs de visvijver en het “Plan d’Eau”; een leuke wandeling. Na het ontbijt bij Bert en Christien hebben we afscheid genomen voor een week of vier, want op de terugweg gaan we er waarschijnlijk weer even langs. Het was mooi weer, lekker zonnetje en zo reden we via Aixe langs de Vienne richting de snelweg A20. Tot voorbij Brive hebben we deze weg gevolgd; daarna zijn we naar de RN gegaan om na Montauban richting Campsas te gaan naar Aire de Camping Car La Tisarne, een prima camping/camperplaats, waar we een heerlijk plekje hadden waar we in de zon en in de schaduw konden zitten. Na de koffie zijn we een stukje gaan lopen door het bos tegenover de camping. Met de GPS op de telefoon konden we een mooi stukje lopen. Eenmaal terug heerlijk buiten gezeten en het eten klaargemaakt. Verse saus gemaakt voor de spaghetti! Het was heerlijk en morgen rijden we binnendoor naar de camping in Montrejeau.

Vrijdag 21-04-2017

Vertrek Campsas 34677 km

Aankomst Montrejeau 34862 km

Gereden 185 km

Het was een prachtige route via de D17 tot Lannemezan. We hebben nog geen supermarkt gezien als we op de camping aankomen en dus kijken we even in de TomTom waar de dichtstbijzijnde Hypermarche is. Die bleek in St. Gaudens te zijn, zo’n 15 km. Verderop. Het was even zoeken, maar dan had je ook wat; een splinternieuwe Leclerc Hypermarché! We zeggen elke keer bij zo’n winkel, dat dit wel de grootste is die we gezien hebben, maar dit was echt de grootste! Even zoeken natuurlijk, maar alles en meer gevonden voor de komende dagen. Weer op de camping een mooi plaatsje met uitzicht op de Pyreneeën gezocht en lekker buiten gezeten. Nog even een stukje gelopen naar het dorp om te kijken waar we de volgende morgen brood konden halen. Terug was het best steil en dronken we natuurlijk een biertje en een wijntje. Vanavond werden het pannenkoeken! Morgen rijden we door de Pyreneeën naar La Puebla de Castro aan een meertje vlakbij Graus.

Zaterdag 22-04-2017

Vertrek Montrejeau 34862 km

Aankomst La Puebla de Castro 35043 km

Gereden 181 km

Na het ontbijt rond kwart over negen, we werden nl. pas om negen uur wakker, reden we eerst nog even langs de supermarkt om brood te kopen; ook Belgische biertjes voor een spotprijsje, €3,50 korting dus 12 biertjes voor €5! Via de RN naar se Spaanse grens; deze weg hebben we grotendeels gereden toe we vanuit Frankrijk de Col de Portillon afdaalden richting de Col de Ares. De weg in Spanje was prima; dat hadden we toen al gezien; het was een prachtige route richting Vielha via de N230; daar waren mooie haarspelden gevolgd door een tunnel van zo’n 5 km. De route verder liep via de N123 naar het stuwmeer van Barasona. De camping lag prachtig tegen de helling en we konden een plaatsje zoeken. De plaatsen waren ruim 120 m2! Met veel soorten struiken en bomen; echt prachtig. We stonden naast Spanjaarden die drie honden bij zich hadden die los rond liepen. Een dikke labrador, een soort JackRussel en een Chiwawa. Geen van de drie luisterde echt, maar we hadden er geen last van. Voor het eerst de fietsen eraf gehaald en naar Graus gefietst via een prima fietspad. Er was weinig te doen in Graus; wel een mooi plein, een klooster en een Romeinse brug. Na de rit terug, hebben we heerlijk in de zon gezeten, een hapje en een drankje genomen en Minestronesoep gegeten. Morgen blijven we hier nog een dagje.